Följ Cale Access AB Follow Cale Group
Framgångshistorier
Några exempel på hur Cales produkter och tjänster har löst problem hos våra kunder.

Biltvätt dygnet runt

Biltvättföretaget SpaceWash i Västerås behövde ett system för betalning och styrning av sin automatiska tvätthall bestående av fem tvättbås, där bilisterna själva tvättar med slang och olika vätskor.

Helt obemannad försäljning av olika tvättprogram

Önskat tillvägagångssätt: Bilisten placerar fordonet i ett ledigt bås, går fram till en betalterminal, knappar in båsnummer och ett belopp som motsvarar önskad tvättid samt betalar motsvarande avgift med kort, sedlar eller mynt. Detta aktiverar en kontrollpanel i det valda båset och tillåter bilisten att välja ett av tvättprogrammen avfettning, högtryckstvätt med tvättmedel, sköljning och hett vax. Flera program kan utnyttjas under den betalda tiden. Bilisten kan förlänga tvättiden när som helst genom att ange båsnummer och göra en tilläggsbetalning.

Cale ansågs vara det bästa valet

Efter att ha sökt på marknaden efter ett beprövat, säkert och kostnadseffektivt system, fann företaget SpaceWash att Cale hade den bästa lösningen.

Huvudskälet till att SpaceWash valde en Cale-produkt var att det är en etablerad produkt och att den enda anpassningen som behövde göras var en liten programändring i betalterminalen.

Flexibelt kortsystem

SpaceWash ger ut egna betalkort som kan användas i Cale-terminalen, men andra typer av kort kan också användas tack vare Cale-systemets flexibilitet.

Bekväm tillgång till tvätt när det passar dig

Fredrik Vetander hos SpaceWash förklarar: ”Bilisterna har omedelbar tillgång till tvättbåset så fort betalningen är gjord. De styr själva hela tvättprocessen och behöver inte tvätta för hand. De bara utnyttjar faciliteterna som erbjuds i dygnet-runt-öppna tvätthallen”.